Tuloksentekoa saman katon alla

ma 22. lokakuuta 2018 13.04.00

Tampereen VMP:n toimisto muutti kimppaan Personnelin ja Raukolan kanssa noin kuukausi sitten. Upouudet tilat ovat saaneet positiivista palautetta asiakkailta ja työntekijöiltä. Toimistossa riittää vilinää, sillä päivän aikana tiloissa vierailee kymmeniä ihmisiä testattavina ja haastatteluissa.

Personnelin varatoimitusjohtaja Jarkko Laine kertoo, että tämän päätöksen taustalla oli halu vahvistaa Tampereen yksikköä.

- Tampereen toimistoomme kuuluu nyt VMP-konsernista eri palvelukokonaisuuksia ja näin meillä on mahdollisuus kohdata yhdessä asiakkaitamme. Potentiaalia on paljon jo siinä, miten jatkossa lähestymme olemassa olevia asiakkaitamme ja myös siinä, miten Pirkanmaalla tällä kokonaisuudella saataisiin jatkossa uusia asiakkaita. Pirkanmaalaisten yritysten ja toimijoiden näkökulmasta olemme kokonaisuutena mielenkiintoinen kumppani.

Tampereen VMP:n aluejohtaja Ville Lahti suhtautuu positiivisesti muutoksiin. Uusista työkavereista on löytynyt monta samanhenkistä ihmistä ja yhteisöllisyyteen on panostettu alusta alkaen. Yhtiöt järjestävät kerran kuussa aamiaisbrunssit vuorotellen ja pikkujoulujen suunnittelu on kovassa vauhdissa.

- Kyllä tämä on mahtava muutos niin modernien tilojen osalta kuin henkisesti. Pääsimme osaksi isoa työyhteisöä muutaman hengen porukasta. Täällä työskentelee päivittäin noin 30-40 henkilöä. Työskentelimme ennen pienessä toimistossa ja nyt toimistotalon ylimmässä kerroksessa, Lahti naurahtaa.

Yhteistyökuvioita

Uusissa toimistotiloissa on yhteiskäytössä olevia neuvotteluhuoneita sekä yksi suurempi ”olohuone” työntekijöille. Lahti sanoo, että uudet tilat ovat heille kuin lottovoitto. Kuitenkin niissä toimiminen tarvitsee hieman harjoitusta.

- Asettuminen tulee olemaan todennäköisesti muutaman kuukauden prosessi. Vanhan koirankin täytyy opetella uusia tapoja ja pohtia, miten hallinnoidaan työnhakijat sekä haastateltavat ja miten omat työt täällä toimivat. Täytyy alkaa käyttää uusia tiloja ja päästä eroon pöytäkoneen maailmasta liikkuvaan työpisteeseen.

Asiakkaiden näkökulmasta kaikki palvelut ovat saatavilla nyt samasta ovesta. Esimerkiksi Varamiespalvelulla ja Personnelilla on paljon samoja asiakkaita, mutta yhteyshenkilöt ovat erit. Lahden mukaan nyt opitaan tuntemaan asiakkaita paremmin ja pystytään parantamaan palvelun laatua.

- Keskustelemme jatkuvasti asiakkaista ja yhteisistä hankkeista sekä resurssien jakamisesta. Lisäksi mietimme, voimmeko tehdä joitain osa-alueita muiden yhtiöiden töistä ja voivatko he tehdä jotain meidän listasta. Kaikkea kannattaa koittaa ja jollei jokin toimi, niin mietitään uudelleen. Teemme kaikki henkilöstöpalvelualalla omat juttumme ja meillä on omat vahvuutemme. Tämä tuo aitoja liikevaihdon kasvatusmahdollisuuksia kaikille.

Sekä Lahti että Laine suosittelevat ja kannustavat myös muita saman katon alle harkitsevia yksiköitä tarttumaan toimeen.