Tiedote

Eezy asiakaskokemusblogi – kokemuksia, kyselyitä ja koronaa

ke 17. kesäkuuta 2020 08.45.00

Yhdistyminen yhdeksi Eezyksi, henkilöstöpalvelualan monipuolisimmaksi toimijaksi, on tarkoittanut muutakin kuin päivitettyä logoa ja värimaailmaa. Pyrimme jatkuvasti tuomaan uusia tai jo aiemmin hyväksi havaittuja käytäntöjä laajemmin toimintaamme. Tästä konkreettisena esimerkkinä käynnistimme kesäkuussa asiakaskokemuksen mittaamisen koko henkilöstöpalveluiden kanavassa. Eezy VMP:n puolella NPS-luvut ovat olleet osa päivittäisen tekemisen mittaamista ja kehittämistä. Saamme nyt saman tiedon käyttöömme koko henkilöstöpalveluiden puolella.

Miten Eezyn kanssa menee? Auta meitä kehittämään yhteistyötämme

Kuukausittain rullaavat NPS (Net Promoter Score) -mittaukset antavat meille arvokasta tietoa suunnastamme ja kehityskohteistamme reaaliaikaisesti. Esimerkiksi toukokuussa näkyi koronan tuoman etätyöaallon vaikutukset uusien vuokratyöntekijöiden aloituksien sujumisessa. Osa vastaajista koki Eezyn ja asiakasyrityksen antaman etäperehdytyksen riittämättömäksi. Tulokset olivat siis heikompia verrattuna normaaliin tilanteeseen, jossa kohdataan pääosin kasvokkain. Terävöitimme toimintaamme ja kesäkuussa tulokset tällä saralla ovat parantuneet.

”Mikäli sinua kiinnostaa laajemmin koronan vaikutukset suomalaiseen työelämään, niin kannattaa katsoa Suomalainen työkulttuuri – toiveet ja todellisuus -tutkimuksen julkistustilaisuus sivuiltamme. Tässä webcastissa tuloksia ja koronapandemian vaikutuksia työkulttuuriin kommentoi psykologian emeritusprofessori Göte Nyman.” – vinkkaa Eezyn viestintäjohtaja Hanna Lehto

Mukavan eezyt eli lyhyet kyselymme toteutetaan pääosin sähköpostitse sekä puhelinhaastatteluin. Älä siis pelästy, jos tutkimushaastattelija soittaa ja kysyy ”Miten Eezyn kanssa menee?” Moni miettii kiireen keskellä, että miksi uhraisin arvokasta aikaani vastaamalla kyselyihin? Mitä minä siitä saan? Tässä allekirjoittaneen vinkit miksi kyselyihin ylipäätänsä kannattaa ottaa osaa:

  • Vastaaminen on hyvä hetki pysähtyä hetkeksi kyseessä olevan aiheen tai yhteistyön pariin. Mieti sitä itsesi ja yrityksesi kannalta. Aina löytyy parannettavaa - uusia ideoita voi syntyä yllättäen kyselyyn vastaamisen aikana.
  • Joku viisas on sanonut, että asiakastieto on nyky-yritysmaailman uusi öljy – päätöksenteon ja kehittämisen rattaat pyörivät tietoon pohjautuen, näin ollen palautteellasi on merkitystä!
  • Jos kysely on mielestäsi huonosti tehty, liian pitkä tai ei vain osu tilanteeseesi, niin siitäkin kannattaa antaa palautetta. Vasta sitten klikkaa itsensä pois postituslistalta (toiminnallisuus pitäisi aina löytyä viestisaatteesta/kyselyn yhteydestä). Näin et saa kyselyjä enää jatkossa.
  • Usein vastaamisesta saa jonkinlaisen palkinnon tai osallistuu arvontaan*. Myös tutkimustuloksia, tätä niin kutsuttua dataöljyä liiketoiminnan rattaisiin, luvataan usein vastaajien käyttöön, joka on hyvä asia.

*Me Eezyllä olemme jakaneet pitkin kevättä pikapalkintoja vastaajille sekä nyt kesäkuussa arvoimme 10 kappaletta jalkapallohuuhkajien fanituotepaketteja. Palkinnot ovat juuri menossa postiin...

Palautteet, niin positiiviset kuin negatiiviset, auttavat meitä palvelemaan sinua paremmin.

Tuoreen ”Suomalainen työkulttuuri – toiveet ja todellisuus” -tutkimuksessamme kaikkein eniten toivottiin suomalaiseen työelämään lisää kannustavaa työkulttuuria ja lisää turvallisuuden tunnetta. Löydökset olivat osuvia, sillä me lisäsimme jo huhtikuussa mukaan kysymyksen, jolla voit antaa meille luvan vastauksesi käyttöön sosiaalisessa mediassa/markkinoinnissamme – nyt jos koskaan positiivista fiilistä kannattaa jakaa!

Lisäsimme myös kysymyksen vuokratyöntekijöillemme ”Koetko, että työturvallisuudestasi on huolehdittu”. Tälläkin tavalla pyrimme Eezyllä lisäämään turvallisuuden tunnetta, niin fiiliksen kuin konkreettisen työturvallisuuden saralla.

Usein mutulla ja fiiliksellä päästään pitkälle, usein kuitenkin tutkitulla tiedolla vielä pidemmälle. Kiitokset siis kaikille kyselyihimme vastanneille – hyvää terveyttä ja kesää kaikille!

Johannes Setänen
ketjujohtaja Eezy VMP

Aktiivinen asiakaskokemuksen kehittäjä ja positiivinen tiimipelaaja palveluksessanne! Ota yhteyttä: johannes.setanen@eezy.fi, +35840 307 5052

Ps mikäli yritystäsi kiinnostaa laajemminkin oman henkilöstö- tai asiakaskokemuksenne kehittäminen, niin konsernissamme näitä palveluita tuottaa Eezy Spirit. Lue lisää juuri uusituilta sivuiltamme: https://eezy.fi/palvelut/yritykset/organisaation-kehittaeminen/asiakaskokemuksen-kehittaeminen

Kommentointi

Nimi: *
Sähköposti: *
Kommentti: *
 

Kommentit

Ei kommentteja

Uutisen jakaminen

Jaa kirjoitus tuttavalle: